بخش پروژه های مخابرات سیار شرکت چاووش

از زمان ورود فن آوری شبکه های مخابرات سیار به کشورمان و فراگیری بعدی آن با ارتقا به نسل های 2.5 و 2.75 در دهه 1380، شبکه های موبایل بیشترین رشد و تاثیر را در حوزه ارتباطات داشته اند. شکل گیری بازار رقابتی، رشد فناوری و استانداردها و اقبال کاربران به دلیل رشد تقاضا در حوزه دیتا و اپلیکیشن های کاربردی محرک های اصلی این بازار بوده است. اپراتورهای موبایل به صورت روزافزون در حال توسعه و به روز رسانی شبکه خود هم از نظر جغرافیائی و هم از لحاظ به روزرسانی و بهینه سازی آن بوده اند.

واحد مخابرات سیار شرکت چاووش پس از یک مطالعه اولیه در سال 1384 و همزمان با برنامه های فراگیر دو اپراتور اصلی و رقیب کشور در آن زمان تاسیس گردید. این واحد با تمرکز بر نیازمندی اپراتورهای موبایل در حوزه توسعه، نگهداری و اصلاح وضعیت شبکه و با الگوبرداری از روش های اصولی مدیریت پروژه های اجرائی در این حوزه فعالیت خود را آغاز نموده و موفق شد طی مدت کوتاهی پروژه های متعددی را در سه استان اصفهان، مرکزی و فارس به انجام رساند. از جمله پروژه های موفق این واحد نگهداری و بهینه سازی سایت های BTS و BSC شرکت همراه اول در شهرهای اصفهان و شیراز، اصلاح وضعیت سایت ها در شهر و حومه شیراز، پروژه نصب کلیدگردان صد سایت همراه اول به عنوان پیمانکار زیرمجموعه GC شرکت صنام در اصفهان، پیمانکار انحصاری شرکت اسکای کام در پروژه طراحی و نصب سایت های ایرانسل در استان مرکزی و مشاوره های مختلف از جمله طراحی سایت پلان و جانمائی سایت ها در موارد متعدد بوده است.

این واحد در ادامه با تکیه بر تجربه و شناخت حاصل شده از ساختار شبکه اپراتورهای کشور از یک سو و دسترسی به مشاورین و منابع فن آوری بین المللی از سوی دیگر تلاش داشته است تا آخرین تغییرات فن آوری در این حوزه را به بازار کشور معرفی نماید. ارائه مفهوم واگذاری بار ترافیک دیتا به شبکه وای فای (WiFi Data Offloading) برای اولین بار در کشور و انجام پروژه طراحی و برنامه ریزی توسعه شبکه با استفاده از این فن آوری برای شرکت رایتل در دوره توسعه شبکه این اپراتور و همچنین ارائه مفهوم 3G/4G Front Hauling به منظور تکمیل پوشش شبکه های نسل 3 و 4 به همراه اول و برگزاری 5 دوره آموزشی با حضور مشاور خارجی در این حوزه از جمله این دست آوردها است.

 

نگهداری و پیگیری خرابی وضعیت
سایت های موبایل (
BTS و BSC) شیراز

پروژه اصلاح وضعیت سایت ها در استانداردسازی
ایرکام (کسب مقام اول کشور در سال 1385)

نصب سایت های کلید گردان
همراه اول در استان اصفهان

نگهداری و بهینه سازی
سایت های موبایل (
BTS) شهر اصفهان

مطالعه، طراحی جامع و تهیه اسناد
واگذاری طرح سراسری
شبکه 
Wifi Data Offloading

ارائه مدل فنی و اقتصادی
توسعه شبکه موبایل مبتنی بر
Front Haul

 تملک و اجرای کلیدگران سایت های
شبکه ایرانسل در استان مرکزی

 دوره آموزشی بازطراحی
شبکه سلولار با مفهوم Front Haul

فهرست