طراحی جامع زیرساخت ارتباطات مرکز همایش های بین المللی استان اصفهان

مجموعه سالن‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به‌عنوان یک طرح چندمنظوره و با هدف میزبانی اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد. این مرکز در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار با ۴۲۵ هزار مترمربع زیربنا در شرق کلانشهر اصفهان ایجاد شده است و سالن اصلی آن ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد. مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بگونه‌ای طراحی شده که گویای عبارت معروف”اصفهان، نصف جهان” است زیرا شکل نیم کره آن نماد ‘نصف جهان’ است و در ساختمان آن از جمله سقف داخلی‌اش که نماد سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

شرکت چاووش به عنوان مشاور طراحی مفهومی و تدوین و تولید نقشه های اجرایی مرکز همایش های بین المللی را در سه حوزه زیرساخت یکپارچه ارتباطی، سیستم های فن آوری اطلاعات در حوزه حراست و کنترل دسترسی و سیستم های صوت و تصویر سالن های همایش انجام داده است. حوزه زیرساخت یکپارچه ارتباطی شامل بستر شبکه و مرکزداده با اندازه 600 متر مربع مرکز همایش ها بوده است که شبکه مذکور مبتنی بر مفهوم XOverIP و به صورت یک بستر چند منظوره برای حمل کلیه خدمات ارتباطی اعم از تلفن، ارتباطات داخلی، نظارت تصویری، کنترل دسترسی، مدیریت ساختمان و … طراحی شده است. در حوزه سیستم های حراستی طراحی سیستم نظارت تصویری مبتنی بر رویداد و کنترل دسترسی فعال با نیازمندی های رایج حراستی در سطح تعاملات بین المللی انجام شده است. سیستم های صورت و تصویر شامل  نمایشگر بزرگ در سالن اصلی و نمایشگرهای سالن های فرعی و اتاق های فرمان و کنترل، تصویر برداری برای پخش زنده، پیشبینی امکانات برای اکیپ شبکه های تلویزیونی، سیستم ترجمه همزمان و سیستم های صوتی برای برگزاری مراسم می باشد.

مرحله اول و دوم مجموعه سال های مرکز همایش های بین المللی اصفهان در مردادماه 1400 توسط شهردار وقت و با ارتباط ویدئوکنفرانس رییس جمهور افتتاح گردید.

کارفرمای اصلی: معاونت عمران شهرداری اصفهان
مهندس مشاور هماهنگ کننده: شرکت پایست پارس
مهندس مشاور در حوزه ارتباطات و صوت و تصویر: شرکت چاووش رایانه
حوزه طراحی: شبکه زیرساخت دیتا، فن آوری اطلاعات و سیستم های حراستی، صوت و تصویر
محدوده طرح: سالن اصلی و سالن های فرعی، دفاتر اداری، سینما و بالروم، فضاهای خدماتی و پیشبینی ارتباطات با بخش های همجوار (هتل پنج ستاری و مرکز بزرگ تجاری)
آغاز و پایان کار:  بهمن ماه 1391 تا مهرماه 1392

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست