وب کشینگ

پروژه های وب کشینگ

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری های جدید مخابراتی از جمله تکنولوژی 4G, 5G، استفاده کاربران از اینترنت به شدت افزایش پیدا کرده است. از این میان حجم زیادی از فعالیت های کاربران در اینترنت مربوط به وب گردی، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، مشاهده فیلم و دانلود نرم افزارهای کاربردی می باشد. در این میان، بخش قابل توجهی از ترافیک حساس و موثر در رضایت مشرکین به محتواهایی مانند وب، ویدیو، فایل و سرویس های دیگری اختصاص دارد که ماهیتی قابل Cache (ذخیره سازی محتوا برای افزایش در سرعت دسترسی) شدن دارند و می توانند به صورت محلی ارائه شوند. از طرف دیگر سازمان های تامین کننده اینترنت مجبور به توسعه زیر ساخت های خود جهت پاسخگویی به حجم زیاد ترافیک کاربران خود در کنار کاهش هزینه های خود می باشند. بنابراین سازمان هایی که قادر باشند نیاز روزافزون کاربران خود را پاسخگویی باشند و خدمات اینترنتی را با بهترین کیفیت و در سریع ترین زمان ممکن به دست کاربران خود برسانند در جایگاه بالاتری قرار خواهند گرفت.

.

روش های زیادی برای سرعت بخشیدن به سرویس اینترنت کاربران در دنیای امروز وجود دارد. یکی از مهمترین این روش ها استفاده از تجهیزات کش سرور در شبکه های مخابراتی و اپراتورها می باشد. استقرار Cache Server در مسیر ترافیک اینترنت شبکه این امکان را فراهم می آورد تا آن دسته از محتواهای پر طرفدار که توسط کاربران متعدد به دفعات مورد مراجعه قرار می گیرند، به صورت محلی ذخیره شده و در صورت تکرار تفاضا، به جای اشغال شدن مجدد لینک های بالادستی از نسخه ذخیره شده تامین شوند. در این صورت کاربران محتوا را از فاصله کوتاه تری و به صورت محلی دریافت خواهند کرد و سازمان تامین کننده اینترنت مقدار قابل توجهی از پهنای باند بالادست خود را ذخیره خواهد کرد که منجر به کاهش هزینه های آن سازمان خواهد شد.

————————————–

شرکت چاووش، نماینده انحصاری شرکت *Conversant، تامین کننده تجهیزات کش سرور Carrier-Grade با نام تجاری SwiftCache در ایران و منطقه می باشد. از جمله خدمات این شرکت در حوزه سیستم های کش سرور می توان به خدمات مشاوره، طراحی، تامین، پیکربندی و پشتیبانی از تجهیزات SwiftCache اشاره کرد. تامین این تجهیزات هم به صورت Appliance و هم به صورت Virtualize برای سازمان های با اندازه های مختلف امکان پذیر می باشد.
در حال حاضر شرکت چاووش سابقه بسیار درخشانی در حوزه کشینگ در ایران و کشورهای همسایه  دارا می باشد. تامین، پیکربندی و پشتیبانی پروژه های متعدد Cache Farm  در ایران که حدود 70% از سهم بازار کش ایران را شامل می شود در کارنامه این شرکت می باشد. همچنین پشتیبانی لایه 2 تجهیزات کش سرور SwfitCahce در کشورهای همسایه به نمایندگی از شرکت سازنده با همکاری تیم فنی فعال این شرکت انجام می پذیرد.
با استفاده از تجهیزات SwiftCache با کمترین میزان مصرف منابع، صرفه جویی بیش از 75% پهنای باند بالادست برای مشتریان به ارمغان خواهد آمد.

با بهره گیری از سخت افزار Carrier Grade و استفاده از الگوریتم های بهینه شده در این محصول، افزایش حداقل 10 برابری سرعت دریافت محتوای کش شده نسبت به محتوای غیر قابل کش حاصل می گردد. همچنین با تغییرات کیفیت سرویس در شبکه بالادست هیچ گونه تغییری در کیفیت سرعت محتوای کش شده بوجود نخواهد آمد.

برخی پروژه ها:

تامین، راه اندازی و پشتیبانی از پروژه های متعدد کش سرور در ایران متشکل از 70% از سهم بازار کشینگ ایران در اپراتور های همراه، مخابرات، ViMax، TD-LTE و … در استان های تهران، خراسان، آذربایجان، اصفهان، شیراز، سمنان، کرمانشاه، کردستان و …
اپراتورهای بزرگ کشور که از راهکار سوئیفت کش استفاده می کنند:

مطالب مرتبط:
زیر ساختهای جامع ارتباطی وب کشینگشبکه توزیع محتواتحلیل داده های مخابراتی(پژواک)SwiftCacheSwiftCDNSwiftMedia

* شرکت Conversant يک شرکت مستقر در سنگاپور است که به صورت تخصصی بر ارائه راه کارهای Caching به شرکت های مخابراتی، اپراتورهای موبايل و ارائه کنندگان اينترنت تمرکز دارد. اين شرکت با استقرار در آسيای جنوب شرقی که ميزان نفوذ اينترنت بالائی داشته و کاربران به خصوص به سرويس های جديد توجه دارند، تجربه زيادی در بهينه سازی الگوريتم ها خصوصا برای ترافيک خدمات جديد مانند ويدئو، اشتراک گذاری فايل و … داشته و با تاسيس دفتر در کشورهای مختلف بسياری از سرويس دهندگان و اپراتورهای معتبر را در پروفايل مشتريان خود دارد

فهرست