رسانه های دیجیتال

راه کار پلتفرم مدیریت و توزیع محتوای دیجیتال، SwiftMedia

حجم ترافیک مربوط به ویدئو و پخش استریم ویدئو در اینترنت روز به روز در حال افزایش است. طبق گزارش ارائه شده توسط شرکت Cisco پیش بینی شده است انتهای سال 2021 حدود 67% ترافیک اینترنت مربوط به ویدئو خواهد بود. در این میان بازیگران مختلفی از جمله تولید کنندگان محتوا و انتقال دهندگان محتوا نقش اساسی در ارائه سرویس های ویدئویی به کاربران ایفا می کنند. هم اکنون زیرساخت های مخابراتی بیشتر برای خدماتی مانند صوت و خدمات پایه دیتا مورد استفاده قرار می گیرند که بیشتر تمرکز بر کاهش هزینه ها دارد. اما با توجه به بازار جدید امکان گسترده کردن خدمات در سازمان های مخابراتی و اپراتور ها با ارائه بستر مدیریت و توزیع محتوای ویدئو به منظور افزایش درآمد وخلق خدمات جدید، فراهم آمده است.

ایجاد یک اکوسیستم مدیریت و توزیع محتوای دیجیتال، ضمن رفع موانع برای کسب و کارهای در حال رشد، فرصت حضور بازیگران بازار ستنی محتوا را فراهم نموده و با تحریک تولید و تقاضا، زمینه رشد محتوای آنلاین ایرانی را فراهم می آورد. در داخل ایران رویکرد های متنوعی به منظور ایجاد پلتفرم مدیریت و توزیع محتوای ویدئویی در حال استفاده می باشد. برخی از سازمان ها سعی در جمع آوری ابزارهای مختلف از جمله سیستم توزیع محتوا، سیستم آماده سازی محتوا، سیستم حفظ حقوق مالکیت محتوا و غیره در کنار یکدیگر و یکپارچه سازی آنها دارند، برخی دیگر نیز از پلتفرم های مجتمع یکپارچه برای این مهم استفاده می کنند.

شرکت چاووش، نماینده انحصاری شرکت Conversant، تامین کننده پلتفرم توزیع محتوای ویدئو با نام تجاری SwiftMedia در ایران می باشد. از جمله خدمات این شرکت در این حوزه می توان به خدمات مشاوره، طراحی، تامین، پیکربندی و پشتیبانی از پلتفرم SwiftMedia  اشاره کرد. این پلتفرم مجموعه ای از راهکارهای یکپارچه شده شامل مدیریت محتوا، آماده سازی محتوا، ذخیره و توزیع محتوا، وصول هزینه، حفظ حقوق مالکیت دیجیتال و امنیت سرویس به منظور رشد سریعتر، رقابتی و با سودآوری بیشتر سرویس های OTT(Over The Top) را در بر می گیرد.

مطالب مرتبط :
زیر ساختهای جامع ارتباطی وب کشینگشبکه توزیع محتواتحلیل داده های مخابراتی(پژواک)SwiftCacheSwiftCDN

فهرست