راهکارهای بزرگ اپراتور محور

پیاده سازی ابزارهای لازم برای استقرار شبکه های IP با ظرفیت بالای مخابراتی یک چالش اصلی در همگرائی و تغییر شبکه به سمت ارائه خدمات نوین در اپراتورها و سرویسدهندگان مخابراتی است. اجرای راه کار در این سطح نمی تواند مبتنی بر روش های کوچک یا ازمایش نشده باشد. علاوه بر این انتقال دانش و تخصص یکی از ارکان اجرای پروژه هائی از این دست است. ارائه سرویس شبانه روزی بدون اختلال یکی از مسائل مهم و حیاتی هر سازمان از جمله شبکه های مخابراتی می باشد. ارائه خدمات در شبکه های مخابراتی، دارای ویژگی هائی همچون مقیاس پذیری بسیار بالا، قابلیت اطمینان و مقاوت در برابر خرابی، ظرفیت در اندازه های بزرگ، تطبیق و یکپارچگی در کل شبکه، قابلیت مانیتورینگ و نظارت یکپارچه و … می باشد. با توجه به تعداد زیاد سرویس های مخابراتی تشکیل دهنده اینترنت، اختلال در هر یک از این سرویس ها منجر به اختلال در کل شبکه و درنتیجه قعطی اینترنت و خدمات مخابراتی می شود. از جمله سرویس های مهم مخابراتی می توان به مسیریاب ها و سوئیچ های بین راه، فایروال ها، AAA سرورها، DNS سرورها، NAT سرورها، وب سرورها، پراکسی سرور ها و غیره اشاره کرد.

 

در صنعت مخابرات، راه کار  Carrier-Gradeبه تجهیز یا راه کاری گفته می شود که به شدت مطمئن بوده و توانائی آن در تحمل خرابی و همچنین قابلیت های ذکر شده برای آن در اندازه های بزرگ کاملا تست و تایید شده باشد. تجهیزات Carrier-Grade  معمولا دارای قابلیت اطمینان بالای 99.999 و سرعت بالا (معمولا کمتر از  50 میلی ثانیه) در بازیابی از خرابی هستند که با افزونگی بالا تامین می شود. همچنین یک راه کار در این سطح باید بتواند پاسخوی نیازهای یک شبکه بزرگ با تعداد ارتباطات همزمان زیاد و ترافیک بالا باشد. استفاده از سخت افزار مناسب و پیکربندی مناسب سرویس هاازجمله راهکارهای Carrier-Grade را شامل می شوند.

تیم مشاوره و فنی راهکار های بزرگ اپراتور محور شرکت چاووش با تکیه بر دانش فنی کارکنان خود و بهره گیری از مشاورین بین المللی در حوزه مخابراتی و اپراتور و با توجه به نیاز مشتریان توانایی ارائه راه کار های بزرگ اپراتور محور از جمله تامین سرویس های حیاتیCarrier-Grade  در قالب Appliance یا Virtual و همچنین مشاوره و پیکربندی سرویس های Carrier-Grade را دارد.

در این راستا، شرکت چاووش خدمات بسیار زیادی در رابطه با راه اندازی راهکارهای Carrier-Grade برای مشتریان خود از جمله اپراتورهای همراه اول و رایتل، شرکت  مخابرات ایران و شرکت های مخابارت استانی زیر مجموعه آن، شرکت های FCP مانند آسیاتک، افرانت و مبین نت ارائه کرده است. از جمله این خدمات می توان به راه اندازی سرویس CacheFarm Carrier-Grade، CDN Carrier-Grade و مشاوره سرویس های DNS Carrier-Grade, NAT/CGNAT Carrier-Grade اشاره کرد.

برخی پروژه ها

  • تامین، راه اندازی و پشتیبانی Cache Farm همراه اول، رایتل، آسیاتک، افرانت، مبین نت، مخابرات ایران، مخابرات های استانی از جمله تهران، اصفهان، تبریز، ارومیه، اردبیل، کرمانشاه، سمنان، کردستان
  • راه اندازی و پشتیبانی CDN افرانت
  • مشاوره DNS Carrier-Grade رایتل و برخی از مخابرات های استانی
  • مشاوره NAT/CGNAT رایتل و برخی از مخابرات های استانی

مطالب مرتبط :
زیر ساختهای جامع ارتباطی وب کشینگشبکه توزیع محتواتحلیل داده های مخابراتی(پژواک)SwiftCacheSwiftCDNSwiftMedia

فهرست